تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکز آمار باید عدد رشد ۷٫۴ درصدی بانک مرکزی را تایید کند

مرکز آمار باید عدد رشد ۷٫۴ درصدی بانک مرکزی را تایید کند

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,آمار

تقوی با بیان اینکه متولی اعلام آمار در کشور مرکز آمار است، گفت: عدد رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی بانک مرکزی باید از سوی مرکز آمار ایران تایید شود .

مهدی‌تقوی در گفتگو با  ایلنا، در خصوص رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی نیمه نخست سال که از سوی بانک مرکزی اعلام شد اظهار داشت: به نظر می‌رسد رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است بیشتر مربوط به افزایش بهای نفت باشد.

 

وی افزود: سال گذشته بهای نفت سیر نزولی داشت این در حالی است که هم اکنون قیمت نفت بالا رفته و همین موضوع بر رشد اقتصادی تاثیر گذاشته است.

 

این اقتصاددان با بیان اینکه متولی رسمی اعلام آمار در کشور مرکز آمار است گفت: ادعای رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی بانک مرکزی باید از سوی مرکز آمار ایران تایید شود.

 

وی ادامه داد: البته آقای روحانی و تیم اقتصادی او در این مدت موفق عمل کرده‌اند و توانستند رشد منفی اقتصادی و تورم ۴۰ درصدی را مهار کرده و وضعیت کشور را تغییر دهند.

 

تقوی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران از رکود خارج شده است تصریح کرد: هم اکنون در مسیر رونق قرار داریم و از نرخ رشد منفی به سمت نرخ رشد مثبت در حرکتیم و نوک پیکان به سمت بالا در حرکت است.

 

وی خاطر نشان کرد: هر چند ممکن است در حال حاضر برخی از بخش ها در رکود باشند اما در مجموع اقتصاد کشور در به سمت رونق در حرکت است.

 

این اقتصاددان در خاتمه گفت: بهتر است تا جزئیات این رشد اقتصادی ۷٫۴ درصدی از سوی دولت اعلام شود تا همه از آن مطلع شوند.

مرکز آمار باید عدد رشد ۷٫۴ درصدی بانک مرکزی را تایید کند