باورها و ارزش‌ها، بهترين راهنما و مشاور زندگي شما هستند.(آنتوني رابينز)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای آمریکا

مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای آمریکا

مسلماً فضای مجازی بستر مناسبی برای کسب اطلاعات دقیق در مورد مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای آمریکا نیست و در این مورد بهتر است که متقاضیان با کارشناسان امر ویزا مشورت کنند؛ اما برخی از منابع می‌توانند دورنمای قابل اتکایی را برای برنامه‌ریزیبرای مسیر انجام کار به متقاضی بدهند و شاید لازم باشد که پیش از هر اقدامی در مورد این ویزا -که یکی از سخت‌ترین ویزاهای حال حاضر جهان است- تحقیقات گسترده‌ای به عمل بیاید. این را بدانید که ممکن است طریقه اخذ ویزای آمریکا، برای هر یک از متقاضیان متفاوت باشد و بسته به شرایط متقاضی تغییر کند!

ویزای آمریکا از آن دسته ویزاهاست که بسیاری از ایرانیان، آرزوی داشتنش را دارند، اما راه رسیدن به آن اندکی دشوار به نظر می‌رسد؛ می‌دانیم که کشور آمریکا تمدنی چندان قدیمی نیست و جمعیتش را مهاجرینی تشکیل می‌دهند که طی چند قرن توانسته‌اند خود را به آن منطقه برسانند و نیز می‌دانیم که همین مهاجرین مؤفق شده‌اند زمینه‌های تبدیل شدن به یک ابر قدرت جهانی در تمامی مصداق‌های زندگی را فراهم کنند. با این حال در حال حاضر سخت‌گیری‌های فراوانی در مورد اخذ اجازه ورود به آمریکا برای ساکنین ۲ قاره آفریقا و آسیا وجود دارد که هموطنان ایرانی هم در همین دسته قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر با آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، شرایط برای ایرانیان سخت‌تر هم شد. با این حال، نباید ناامید بود؛ بالاخره راهی مطمئن برای از پیش رو برداشتن مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای آمریکا پیدا می‌شود!

اگر می‌خواهید برای اخذ ویزای آمریکا آماده شوید، پیش از هر چیز بهتر است بدانید که مهم‌ترین مرحله برای اخذ این ویزا، گرفتن وقت سفارت آمریکا و شرکت در جلسه مصاحبه برای توضیح دلایل و خواسته‌های‌تان است. این جلسه که معمولاً ۱ ساعت به طول می‌انجامد، دست کم به ۲ ماه برنامه‌ریزی صحیح و هوشمندانه احتیاج دارد.

اولین نکته بسیار مهم، تعطیلی سفارت آمریکا در ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است و متقاضیان ویزا باید حداقل ۱ بار، برای انجام مصاحبه به کشوری واسط سفر کنند. مثلاً ترکیه، ارمنستان و امارات، مقاصدی هستند که ایرانیان ترجیح می‌دهند برای گرفتن وقت سفارت انتخاب کنند؛ چرا که سفرهای کم‌هزینه‌تری را در پیش خواهند داشت و تورهای پرشمار گردشگری هم مزید علت می‌شوند.

شاید بهتر باشد که ماجرا را از زبان  اسکای ویزا که یکی از مراجع مطمئن در مورد ویزاهای آمریکاست، دنبال کنیم:

تکمیل فرم DS-160 ، اولین و مهم‌ترین اقدامی‌ست که باید در جهت اخذ وقت سفارت انجام بگیرد. متقاضیان می‌توانند فرم DS-160 فارسی را از اینجا دانلود کنند. تکمیل این فرم که یک اپلیکیشن ساده به نظر می‌آید، نیازمند موشکافی و اطلاعات بسیاری‌ست که سعی شده است به صورت کامل در اختیار متقاضیان ویزای آمریکا قرار بگیرد. دقت کنید که تمام این مراحل باید به دنبال هم انجام شوند؛

قدم اول ورود به سامانه ثبت‌نام وقت سفارت آمریکا به آدرس : https://ceac.state.gov/ceac و انتخاب نوع ویزای درخواستی است (برای دریافت اطلاعات به صفحه ویزاهای آمریکا مراجعه کنید). گزینه اول لیست ویزاها همین فرم DS-160 است و اگر علاقمند به سفرهای کوتاه مدت به آمریکا هستید، باید اقدام به تکمیل همین فرم کنید.

مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای آمریکا