اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

المان های جدید شهری در راستای بهبود اوضاع شهرها

المان های جدید شهری در راستای بهبود اوضاع شهرها

مبلمان شهری , تلویزیون های شهری , پروژکتور LED

با توجه به روند پیشرفت شهری و بزرگ شدن شهرها و خدمات دهی به شهرهای مختلف، باید به همان اندازه نیز نیاز مردم و جامعه هم پیشرفت کند و پاسخگوی نیازهای جوامع امروزی شود. این خدمات می تواند هم در شهر باشد هم در حومه شهر و باید باتوجه به نیاز مجموعه جمعیت خاصی که در منطقه مورد نظر سکونت دارند، در نظر گرفته شوند. در این مقاله قصد داریم با خدمات شهری و اصول خدمات شهری کمی بیشتر آشنا شویم.

درباره تابلوهای روان

همانطور که می دانید برای تبلیغات شهری و البته اطلاع رسانی در مورد یک محصول نیاز به فضای بیشتری در شهر نیاز است و این نمایشگرها کار را در این زمینه آسان‌تر کرده اند. فکر کنید در رفت و آمادی که می خواهید در شهر داشته باشید بسیاری از تابلوهای الکتریکی را می بینید که دارای پیام ها یا مطالب خاصی می باشند که به آنها تابلوهای پیام یا نمایشگرهای شهری نیز می گویند.

این نوع وسایل که بر پایه چراغ های LED هستند، در سطوح شهری منظره ی زیبایی را به شهر داده و آن را دلنشین تر می کنند. شهرها اصلی ترین مکان ظهور و حضور عموم مردم، صنایع و برندهای مختلف هستند؛ به همین خاطر تبلیغات در شهر یکی از کاربردی ترین راه ها برای تبلیغات موثر محصولات و برندهاست.

با پیشرفت تکنولوژی و شهرنشینی، همه روزه شاهد ظهور و رشد صنایع و بیزینس های جدیدی هستیم که این موضوع در کنار تغییر رفتار مصرف کنندگان به دلایل مختلفی از جمله فراوانی انتخاب آن‌ها از میان برندهای مختلف، باعث شده است که خواسته یا ناخواسته، هر روز بیش از پیش در میانه نبرد تبلیغاتی در شهر باشیم.

مبلمان شهری , تلویزیون های شهری , پروژکتور LED

برای یک تبلیغ موثر در سطح شهر، بدون شک این نمایشگرها نقش عمده و زیادی دارند. شهرها انباشته شده اند از تبلیغات که در قالب های گوناگون همچون تلویزیون شهری، نمایشگر متحرک، در سنگ فرش های خیابان، بیلبوردها و  حتی مبلمان شهری می توان این تبلیغات را مشاهده کرد. کافی است که شما یک روز از مرکز شهر به اطرف آن حرکت کنید و شروع کنید به شمارش بیلبوردها و تابلوهای روان LED یا حتی تلویزیون های شهری ال ای دی، آنگاه متوجه می شوید که شما مدام در معرض تبلیغات قرار دارید.

 

نمایشگرهای شهری(تلویزیون شهری)

هر خدماتی که در شروع برای یک منطقه در نظر گرفته می شود، داری یک سری خصوصیات است که با توجه به نیاز منطقه پیش بینی می گردد. مهم ترین ویژگی تلویزیون شهری در مقایسه با دیگر تجهیزات ارتباطی و تبلیغاتی تحرک در آن است؛ اگرچه تابلو روان نیز دارای تحرک می باشد اما تلویزیون شهری در مقایسه با نمایشگرهای متحرک از چند مزیت برخوردار است.

پروژکتورهای LED

به لطف این طراحی هوشمندانه، حالا پروژکتورها کاربردی ترین المان نوری برای پوشش دهی فضای بیشتر هستند. به طور کلی این پروژکتورها نسبتا کوچک هستند با این حال پردازش لایه بندی رنگ ها می تواند باعث ایجاد نوارهایی در تصویر شود. خرید پروژکتور led امروزه بسیار بیشتر از قبل رواج پیدا کرده و دلیل آن هم تمایل شرکت ها، کارخانجات، آپارتمان های مسکونی و … برای پوشش دادن منطقه اطرافشان در زمان تاریکی است.

مبلمان شهری , تلویزیون های شهری , پروژکتور LED

مبلمان شهری

باتوجه به نیاز جامعه به فضا و زیباسازی یک شهر، این روزها نقش مبلمان شهری در خدمت رسانی به شهروندان هر شهر بر هیچ کس پوشیده نیست. اما مسئولان امر و دست اندرکاران امور شهری معتقدند که امر خدمات رسانی، حفظ هویت و زیبایی سیمای شهری نیز از اهمیت برخوردار است؛ چنان که بعضاً مشاهده می شود با گسترش بی ضابطه ی بسیاری از شهرهای بزرگ و افزایش جمعیت، کم کم تسلط مسئولان شهری به کنترل اوضاع اجتماعی و پرداختن به امور سیمای شهرها و سامان دهی آن کم تر از قبل می شود و گاهی هویت حفظ سیمای بصری در زیر پوشش عملکردها و پاسخ به نیاز روزمره شهروندان از یاد می رود.

مبلمان شهری , تلویزیون های شهری , پروژکتور LED

برج نوری

اگر برای زیبایی شهر نیاز به امکانات بیشتر و متنوع تر باشد، برج نوری از اصلی ترین اولویت ها و بهترین گزینه جهت روشنایی پارك ها و فضاهای گسترده است. به دلیل مجهز بودن برج های نوری به الكتروموتور و گیربكس و در نتیجه صعود و فرود هد نگهدارنده پرژكتورها، این وسیله را از دیگر تجهیزات روشنایی شهری متفاوت ساخته است. شرکت سپهر صنعت آداک از جمله بهترین شرکت های فعال در حوزه تامین تجهیزات و المان های شهری است که توانسته در چند سال اخیر تعامل خوبی نیز با شهرداری های استان های مختلف کشور داشته باشد.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته باشد، بدون شک آشنایی بیشتر با المان های شهری نیازمند مطالعه بیشتر و بیشتر در این حوزه است.

منبع:

http://house.mihanblog.com