اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ادامه هدفمندی یارانه‌ ها تا سال ۱۳۹۷ خواهد بود

ادامه هدفمندی یارانه‌ها تا سال 97

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه اعلام کردیم هدفمندی یارانه ها باید تا سال ۹۷ ادامه پیدا کند و دولت پیشنهادش را در این زمینه به مجلس ارائه کند تا برای آن تصمیم گیری شود.

الزام دولت به ادامه هدفمندی یارانه‌ها تا سال ۹۷

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه اعلام کردیم هدفمندی یارانه ها باید تا سال ۹۷ ادامه پیدا کند و دولت پیشنهادش را در این زمینه به مجلس ارائه کند تا برای آن تصمیم گیری شود.

حمید رضا حاجی بابایی افزود: با وجود همه خدمات صورت گرفته در سال های گذشته باید اذعان کرد که روند امور کشور خیلی رضایت بخش نیست و باید تغییری اساسی در روش ها صورت گیرد.

وی گفت: باید برنامه ای بنوسیم که رونق اقتصادی ایجاد کند، مردم را به صحنه بیاورد و آنها را امیدوار تر کند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه کار بر روی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس چهار ماه طول کشیده است افزود: کمیسیون تلفیق علاوه بر برگزاری کارگاه هایی با صاحب نظران و نخبگان این برنامه را برای بررسی به ۲۰ دانشگاه برتر و ۳۰ نفر از مسئولان با تجربه و پژوهشگاه های مهم کشور ارسال کرد.

حاجی بابایی گفت: مهم ترین سخن مخالفان از مجلس و دولت در بررسی لایحه برنامه ششم این بود که می گفتند این برنامه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دولت را افزایش می دهد در حالی که با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اینگونه نیست.

وی افزود: از ۴۰ بند برنامه در ۳۴ بند هیچ مشکلی میان مجلس و دولت وجود ندارد و اختلافاتی هم که در ۶ مورد مطرح شده با تشکیل جلسه مشترک با دولت بررسی و مرتفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت:در لایحه برنامه ششم دولت پیشنهاد کرد تا ۱۵ درصد از ساختارش را کاهش دهد و کمیسیون تلفیق مجلس ضمن تصویب این پیشنهاد قید «طبق مقررات» برآن افزوده شد.

حاجی بابایی افزود: برنامه ششم توسعه موضوع محور است و ۲۰ موضوع با ۲۲ اولویت در آن آمده است که نمی توان هیچ کدام را حذف کرد.

وی با اشاره به وظایف خطیر سازمان صدا و سیما گفت: این سازمان از جمله سازمان هایی است که نیاز به استقلال مالی دارد و بر این اساس در کمیسیون تلفیق مصوب کردیم تا هفت دهم درصد بودجه عمومی دولت در اختیار رسانه ملی قرار گیرد و امیدواریم این پیشنهاد در صحن علنی هم تصویب شود.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس هدفمندی یارانه ها را از نقاط کور برنامه ریزی دانست و افزود: بر اساس این طرح ۳۵ هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت می کنیم در حالی که بر اساس بررسی مرکز پژوهش های مجلس سال گذشته ۶۹ هزار میلیارد تومان از مردم گرفته ایم.

حاجی بابایی گفت: پیش بینی می کنیم سال آینده درآمد دولت یک صد هزار میلیارد تومان باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در برنامه ششم توسعه اعلام کردیم هدفمندی یارانه ها باید تا سال ۹۷ ادامه پیدا کند و دولت پیشنهادش را در این زمینه به مجلس ارائه کند تا برای آن تصمیم گیری شود.

 ادامه هدفمندی یارانه‌ ها تا سال ۱۳۹۷ خواهد بود