نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروشندگان دیگر سفارش خرید کالای قاچاق نمی‌ دهند

فروشندگان دیگر سفارش خرید کالای قاچاق نمی‌ دهند

 اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی , لوازم‌خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه تولید لوازم‌خانگی با کیفیت در مقایسه با پارسال افزایش یافته است بالا رفتن قیمت مواد اولیه و دلار را از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی دانست.

  محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با فارس در مورد دلایل افزایش قیمت لوازم‌خانگی، گفت: افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت لوازم خانگی از جمله فولاد، مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی از دلایل اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تأکید براینکه تولید‌کنندگان لوازم خانگی داخلی به دلیل رقابت شدید تمایل به افزایش قیمت ندارند، گفت: در دو سال گذشته قیمت لوازم خانگی هیچ‌گونه افزایشی نداشته، اما این بار تولید‌کنندگان این بخش به دلایل مذکور مجبور به افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی بین ۵ تا ۷ درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا برای خرید در این فصل اصلا زمان خوبی برای افزایش قیمت کالا نیست، ضمن اینکه قیمت تمام شده کالا در کشور هم بالاست.

* اعتقادی به رکود در بخش لوازم خانگی ندارم

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال که با توجه به رکود حاکم در بخش لوازم‌خانگی آیا افزایش قیمت لوازم خانگی باز هم بر رکود حاکم در این بخش می‌افزاید، گفت: اعتقادی به رکود در بازار لوازم خانگی ندارم.

طحان‌پور تصریح کرد: براساس آماری که در اختیار دارم، میزان تولید‌ کالاهای با کیفیت در بخش لوازم خانگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این موضوع حاکی از آن است که مردم نیازشان را خریداری می‌کنند و رکودی در این بخش مشاهده نمی‌شود

وی با بیان اینکه در بخش لوازم خانگی صادرکننده نیستیم، گفت: بنابراین وقتی تولیدات افزایش می‌یابد و روی دست تولید‌کننده هم نمی‌ماند، نشانه آن است که قطعا مصرف‌کنندگان داخلی آن را خریداری کرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان داشت: تولید‌کنندگانی که کالای خوب و با کیفیت تولید می‌کنند، کالایشان به فروش می‌رود و تولید‌کنندگانی که مدعی رکود در این بازار هستند کالای با کیفیت تولید نمی‌کنند، تا محصولاتشان مشتری داشته باشد.

طحان‌پور با تأکید بر اینکه جایگاه‌‌های فروش تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر لوازم خانگی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی، شرکت‌های تعاونی سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه به فروش می‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود که مردم برای خرید کمتر به مراکز اصلی عرضه مراجعه کنند و معمولا کسبه این واحدهای صنفی از رکود شکایت می‌کنند.

وی بیان داشت: در بخش لوازم خانگی وارداتی و خارجی هم به دلیل افزایش قیمت دلار همان ۵ تا ۷ درصد افزایش قیمت را شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره وضعیت برخورد با قاچاق در واحدهای صنفی لوازم خانگی تصریح کرد: کالای قاچاق لوازم خانگی از سطح مغازه‌ها جمع‌آوری شده است.

وی افزود: البته ممکن است این اجناس به انبارها منتقل شده باشند، ولی خریدار باید هوشیار باشد تا جنسی را که در ویترین و در مغازه عرضه می‌شود، را خریداری کند، نه اینکه فروشنده به او بگوید که از این کالا ما یک برند دیگر هم داریم که در مغازه موجود نیست و در اینجا مصرف‌کننده مقصر است که کالای قاچاق را خریداری می‌کند.

طحان‌پور بیان داشت: براساس آماری که در اختیار داریم، فروشندگانی که قبلا سفارش کالای قاچاق برای عرضه در واحدهای صنفی خود را می‌دادند، هیچکدام دیگر اقدام به این کار نکرده‌اند و این امر حاکی از آن است که مبارزه با کالای قاچاق در واحدهای صنفی لوازم خانگی نتایج مثبتی داشته است.

به گزارش فارس: در حالی رئیس اتحادیه لوازم خانگی به افزایش ۷ درصدی قیمت لوازم خانگی داخلی و خارجی به دلیل افزایش قیمت دلار اذعان دارد که هفته گذشته نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افزایش قیمت خرید لوازم خانگی گفته است که «در لوازم خانگی داخلی افزایش قیمتی ایجاد نشده و در مورد افزایش لوازم خانگی خارجی باید بگویم که آن افزایش قیمت مربوط به جمع‌آوری کالاهای قاچاق بود و افزایش قیمت گذرا بود و اکنون دیگر آن افزایش قیمت را نداریم».

فروشندگان دیگر سفارش خرید کالای قاچاق نمی‌ دهند