یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۶ درصد کاهش مصرف گاز خانگی معادل یک فاز پارس جنوبی

۶ درصد کاهش مصرف گاز خانگی معادل یک فاز پارس جنوبی

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, شرکت ملی گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: اگر مردم یک درجه وسایل گرمایشی خود را کم کنند ۶ درصد در بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد به این ترتیب که چنانچه ۵۰۰ میلیون متر مکعب مصرف را در نظر بگیریم، ۶ درصد معادل ۳۰ میلیون متر مکعب یعنی یک فاز پارس جنوبی است.

 مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به این که در بهترین شرایط گاز رسانی در سطح کشور به سر می‌بریم، گفت: در حال حاضر روزانه ۴۳۰ میلیون متر مکعب گاز به بخش خانگی، ۱۱۰ میلیون متر مکعب به نیروگاه‌ها، ۴۶ میلیون متر مکعب به پتروشیمی‌ها و ۸۰ میلیون متر مکعب به صنایع گاز ارسال می‌شود و شرایط کاملا نرمال است.

وی درباره آخرین اخبار از خط لوله دامغان- کیاسر- نکا اظهار داشت: اکنون ۱۱۰ کیلومتر (۶۰ درصد) خط لوله آماده است و طبق قولی که شرکت ملی گاز داده است ابتدای تابستان سال آینده خط نهایی خواهد شد و به این ترتیب بیش از یک دهه برای تامین گاز استان مازندران نگرانی نخواهیم داشت.

بوجارزاده با بیان این که گاز مازندران از سه جبهه تامین می‌شود، افزود: خط سنگر- رشت نیز که یک خط تقویتی است بین ۴ تا ۶ میلیون متر مکعب گاز را از غرب مازندران به استان ارسال می‌کند که طی کمتر از ۴ ماه توسعه یافته و ۲۰ روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پیوستن مردم به کمپین ۲ درجه کاهش وسایل گرمایشی خاطر نشان کرد: اگر مردم یک درجه وسایل گرمایشی خود را کم کنند ۶ درصد در بخش خانگی صرفه جویی خواهد شد به این ترتیب که چنانچه ۵۰۰ میلیون متر مکعب مصرف را در نظر بگیریم، ۶ درصد معادل ۳۰ میلیون متر مکعب یعنی یک فاز پارس جنوبی است که با مصرف روزانه استان مازندران برابری می‌کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز یادآور شد: اگر مردم ۲ درجه از مصرف وسایل گرمایشی خود بکاهند به راحتی گاز مورد نیاز تامین و به مصرف نیروگاه‌ها و صنعت می‌رسد که منافع اقتصادی زیادی برای کشور دارد.

۶ درصد کاهش مصرف گاز خانگی معادل یک فاز پارس جنوبی