مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت خانه ای امن با کم ترین هزینه و زمانی کوتاه

ساخت خانه ای امن با کم ترین هزینه و زمانی کوتاه

با پیشرفت همسویه تفکرات بشر و تکنولوژی اتفاقات خاص و بزرگی رخ می دهد . در دنیای امروزه مردم بیشتر از گذشته به زمان اهمیت می دهند.

نمونه ای از این پیشرفت ها در حوزه ی معماری و ساختمان است که با ادغام تکنولوژی و اهمیت زمان خانه های پیش ساخته را به وجود آورده است.

کانکس نگهبانی :

موارد استفاده از کانکس نگهبانی در معابر عمومی – خصوصی –شرکتها – ارگانهای دولتی و پروژه های عمرانی و جاهایی که احتیاج به حراست و مراقبت و کنترل ورود و خروج دارد است.

استفاده از کانکس نگهبانی به این دلیل که در کوتاهترین زمان ساخته میشود برای پروژه های مختلف و نیمه کاره که احتیاج به سر پناه جهت حفاظت نیروی انسانی دارد به صرفه ترین راه ممکن است.

واژه خانه های پیش ساخته برای ساختمانهایی به کارگرفته می شود که تمامی قطعات آنها در خارج از محیط ، در ابعاد استاندارد که به راحتی قابل نصب باشد ساخته شده و در محل مورد نظر نصب می شوند.

خانه های پیش ساخته به دو دسته ی قابل حمل و نقل و غیر قابل حمل و نقل تقسیم می شوند. از نمونه موارد قابل حمل می توان به کانکس ها اشاره کرد.

اصطلاح کانکس برای سازه های پیش ساخته ای به کار می رود که کاربردهای متفاوتی دارند اما ایده اولیه آن برای اسکان موقت که بصورت سریع ساخته و در محل مستقر شود بوده است.

همانطور که گفته شد کاربری کانکس در زمینه های مختلف است که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کانکس مسکونی :

کانکس مسکونی به کانکس هایی گفته می شود که با توجه به نیاز  مشتری در ابعاد مختلف ساخته میشود و میتواند تمام نیاز ها و انتظارات شما را از یک ویلا را برآورده نماید.

اگر زمین یا باغی دارید که می خواهید در آن خانه ای بسازید به جای صرف هزینه های زیاد برای ساخت یک خانه در باغ خود میتوانید از یک کانکس مسکونی در آنجا استفاده کنید که به مراتب هزینه کمتری را دربرخواهد داشت و در صورت نیاز میتوانید آن را جابجا کند.

معمولا نقشه تولید و طراحی این کانکس  ۲ حالت کلی دارد:

یکی اینکه فقط کانکس های مسکونی دارای اتاق است و دیگری اینکه در کنار اتاق ها امکانات دیگری مثل سرویس بهداشتی،آشپزخانه نیز وجود دارد.

شما هر نوع طرح و نقشه ای را که بخواهید میتوانید به کانکس خود بدهید.سازندگان کانکس ها با نرم افزار های خاص خود میتوانند طراحی کانکس شما را بر عهده بگیرند و یک کانکس زیبا را برای شما بسازند.

کانکس سرویس بهداشتی :

یکی از اقدامات پرسود که در صنعت کانکس سازی اتفاق افتاده است ساخت کانکس سرویس بهداشتی است  که با توجه به اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی افراد مستقر در اماکن عمومی مختلف ایجاد شده است.

کانکس سرویس بهداشتی با توجه به سرعت در راه اندازی و عدم نیاز به مصالح و … یک راهکار مناسب موقت در بسیاری از مکان ها می باشد هرچند که این کانکس را می توان به عنوان یک انتخاب طولانی مدت برای یک محل در نظر گرفت.

واحد شمارش برای سرویس های بهداشتی چشمه است. به همین دلیل سرویس بهداشتی را با کلمه چشمه از هم جدامی کنند.

انواع کانکس سرویس بهداشتی به دسته بندی های زیر تقسیم می شود.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه (تک کابین)

کانکس سرویس بهداشتی دو چشمه

کانکس سرویس بهداشتی سه چشمه (چندکابین)

و…

کیوسک نگهبانی و یا همان کانکس نگهبانی باید دارای استانداردهای دید نگهبان در دور تا دور کانکس باشد که در شکلهای مختلف و اضلاع چهار ضلعی ، شش ضلعی و هشت ضلعی هم ساخته میشود که بستگی به استقرار آن در محل نگهبانی دارد.

کانکس ویلایی :

کانکس ویلایی که به آنها ویلای پیش ساخته نیز گفته می شود ، دارای ابعاد مختلفی است و با توجه به نقشه و سلیقه های مختلف در مکان های سرد و گرمسیر استفاده میشوند و دارای سرویسهای کامل مسکونی می باشند که به صورت دو طبقه یا حتی طبقات بیشتر هم ساخته میشود.

دلیل انتخاب کانکس های ویلایی برای استراحتگاه از جانب مسافران و توریست ها این است که روی فونداسیون نصب میشود و دارای استحکام بالا بوده و ایزوله بودن و دیواره های داخلی PVC با طرحهای متنوع و پارتیشن بندی های داخلی با امکانات کامل سرویس بهداشتی و آبدارخانه با تمامی امکانات اعم از هود –گاز و کابینت های فلزی و MDF خیال استفاده کننده را آسوده می کند.

ساخت خانه ای امن با کم ترین هزینه و زمانی کوتاه